Reklama w Google Adwords jest jedną z najczęściej polecanych metod na promocję firmy w Internecie. Zobacz, czym się ona charakteryzuje i poznaj praktyczne rady, które zwiększą skuteczność Twoich reklam.

Jak możesz wykorzystać Adwords do reklamowania swojej firmy?

Kilka faktów, które zapewne Cię zainteresują:

Reklamuj się za pomocą tzw. linków sponsorowanych w Google lub banerów graficznych a nawet spotów wideo. To wszystko obsługuje system Google Adwords.

Twoje reklamy mogą być wyświetlane w określonym państwie lub tylko w jednym mieście – łatwo dopasujesz je do zasięgu Twojej firmy
Przykład: masz firmę w Warszawie, ale chcesz też wejść na rynek krakowski. Ustawiasz więc swoje reklamy tak, żeby wyświetlały się w tych dwóch miastach, a nie pokazywały się w całej reszcie kraju

Możesz określić dzienny i miesięczny budżet, jaki chcesz przeznaczyć na tę formę promocji
Masz tysiąc złotych w miesiącu na promocję firmy i obawiasz się, czy nie wydasz więcej? Nie ma problemu. Określ, że nie chcesz wydać więcej niż tysiąc na promocję swojej firmy w danym miesiącu. Google to uszanuje – po wykorzystaniu budżetu po prostu zawiesi wyświetlanie Twoich ogłoszeń np. do następnego miesiąca

Możesz dokładnie mierzyć skuteczność kampanii reklamowej
Zobaczysz, która z Twoich reklam sprzedaje, a która tylko traci Twoje pieniądze. Przypuśćmy, że stworzyłeś dwie reklamy. Po jakimś czasie statystyki pokazują Ci, że jedna z nich sprowadziła Ci kilku klientów, a druga – nie sprowadziła żadnego klienta. Możesz spróbować ją zmienić albo po prostu wyłączyć, żeby nie traciła Twoich ciężko zarobionych pieniędzy.

Prosty przykład: emitujesz jedną reklamę na frazę „reklama w Internecie”, a drugą reklamę na frazę „jak reklamować firmę w Internecie”. Chcesz pozyskać klientów na swoje usługi – prowadzenie kampanii reklamowych w Sieci. Może się okazać, że druga fraza sprowadzi do Ciebie dużo osób, ale żadna z nich nie zostanie Twoim klientem. Dlaczego? Bo każda z nich szukała informacji jak samodzielnie reklamować firmę w Sieci. Pierwsza fraza może się okazać lepsza, bo wpisują ją osoby szukające różnych rozwiązań, niekoniecznie chcące samodzielnie prowadzić swoje kampanie promocyjne.

W ten sposób możemy testować, które słowa i frazy są dla Ciebie wartościowe, a które mniej lub wcale.

W kilku miejscach w Sieci możesz otrzymać kilkaset złotych na pierwszą kampanię reklamową w Adwords
Do niektórych usług są dodawane bezpłatne kody rabatowe. Pokażę Ci kilka z takich miejsc.

Wyświetlaj swoje reklamy tylko o określonych godzinach i w określone dni tygodnia.
Być może nie warto emitować reklam Twojej firmy w tygodniu, ale jest to bardzo opłacalne w weekend, bo wtedy wiele osób szuka tego, co oferujesz? A może w weekend jest po prostu mniejsza konkurencja, więc i koszt będzie mniejszy? Warto przetestować czynnik czasu, aby Twoje reklamy były jak najefektywniejsze i jak najtańsze.

Możesz samodzielnie tworzyć i zarządzać swoimi kampaniami
Dzięki czemu masz całkowity nadzór nad budżetem i skutecznością reklam.
Możesz rozliczać się na jeden z trzech sposobów:

  • za każde kliknięcie w Twoją reklamę (CPC – cost per click)
  • za tysiąc odsłon strony (CPM – cost per mille)
  • za każdy zrealizowany cel na Twojej stronie (np. gdy internauta wypełni formularz kontaktowy, CPA – cost per action)

Możesz określić do jakiego przedziału wiekowego będą kierowane reklamy, co pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze
Jeśli prowadzisz na przykład sklep z ubraniami dla młodzieży, to nie chcesz reklamować się wśród dorosłych. Załóżmy, że tworzysz kampanię reklamową i ustawiasz ją tak, aby wyświetlała się po wpisaniu w Google frazy „modne ubrania”. Jeśli zostawisz ją tak, zobaczą ją i młodzież i dorośli. Jeśli jednak dodatkowo wykluczysz pokazywanie reklamy dorosłym, Google wyświetli ją tylko młodzieży. Dzięki temu nie będziesz płacić za reklamowanie się wśród osób, które i tak u Ciebie nie znajdą nic dla siebie.

Określ, jakie zainteresowania mają mieć osoby, które zobaczą Twoje ogłoszenie
Google potrafi pokazywać reklamę tylko tym osobom, które interesują się jakimś określonym przez Ciebie tematem. Zauważ: być może od jakiegoś czasu szukasz sposobów na stworzenie strony internetowej. Pewnie zauważyłeś, że reklamy z tym związane „chodzą za Tobą” – pojawiają się na wielu różnych stronach www i na YouTube. Google po prostu uznało, że skoro ten temat Cię interesuje, to będzie Ci pokazywało takie reklamy. Możesz to wykorzystać do promowania swojej firmy.

Możesz reklamować się wśród osób, które nigdy na Twojej stronie nie były. Google może znać ich zainteresowania i „wiedzieć”, że Twoja oferta może ich interesować.

Przykład: sprzedajesz szkolenia z zakresu marketingu. Ustawiasz kampanię tak, żeby reklamy były wyświetlane tylko wśród osób interesujących się tym tematem. Dzięki temu docierasz do swoich potencjalnych klientów.

Ale to nie wszystko. Załóżmy, że internauta wchodzi na Twoją stronę, ale nic na razie nie kupuje. Żeby nie zapomniał o Tobie, możesz użyć tzw. remarketingu, czyli wyświetlać mu swoje reklamy co jakiś czas, nawet, jeśli dawno nie był na Twojej stronie www. Będą się one pojawiały na innych stronach www należących do partnerów Google i do samego Google (Gmail, Youtube, itd.).

Jak widzisz, możliwości tego systemu reklamowego są ogromne. W przyszłości przyjrzymy mu się bliżej.

Tagged with:  

Comments are closed.


Blogi. Darmowe Blogi.